Kuzey İrlanda'ya geçmeden önce iki gün eski oda arkadaşım Tunca'nın yanına uğradım. Kendisi şu an Cambridge'de PostDoc yapıyor. Hem onu ziyaret etmek hem de gezmek için güzel bir fırsat oldu bana.

Luton havaalanından yaklaşık 1 saat 40 dakikalık bir otobüs yolculuğu ile Cambridge'e ulaşabiliyorsunuz. (Otobüs ile detaylı bilgi) Cambridge küçük fakat kalabalık bir şehir. Tahmin edebileceğiniz gibi üniversiteden dolayı şehirdeki öğrenci sayısı ve araştırmacı sirkülasyonu çok fazla.  Ayrıca çok büyük şirketlerin Ar-Ge bölümleri, laboratuvarlarının da burada olması Cambridge'i diğer şehirlerden biraz daha pahalı kılıyor. Ben Lensfield Hotel'de kaldım, çok küçük ve şirin bir oteldi. Özellikle de her yere yakın olması işimi çok kolaylaştırdı.

İlk gün otelde biraz dinlendim ve akşam Tunca ile şehri turladık. Üniversitenin farklı College diye adlandırılan kolejleri var. Bu kolejleri ayrı kampüsler gibi düşünebilirsiniz. Öğrencilerin, barınmasından eğitimine kadar tüm ihtiyaçları bu kampüslerde karşılanıyor ve her kolejin yönetimi ayrı ayrı. Biz akşam dolaşmaya çıktığımızda bir sürü kolej öğrencisi şık kıyafetleri ve pelerinleri ile sokaklarda geziyorlardı. Tunca'dan öğrendiğim kadarı ile haftada bir akşam kolejlerinin bu kıyafetleri ile katıldıkları bir akşam yemeği oluyormuş. Kendinizi her an Harry Potter ile karşılaşacak gibi hissediyorsunuz.

İlk akşam şehiri tanıdıktan sonra ertesi günümü Londra'da geçirdim ve akşam erkenden dönüp cadılar bayramı için Tunca'yı beklemeye koyuldum. Tunca'nın orada yaklaşık 10-15 kişilik bir Türk arkadaş grubu var ve hepsi çok kafa dengi insanlar. Önce Tunca'nın arkadaşlarının evine gittik ve cadılar bayramı için gerekli makyajlar kostümler hazırlandı. Açıkçası ben bile bu kadarını beklemiyordum 🙂 Ben hazırlıksız geldiğim için sadece cadı şapkam vardı 🙁 Evde hazırlıklarımızı yaptıktan sonra partiye katılacağımız bara gittik ve herkesin aynı şekilde özenip geldiğini görünce şok oldum 🙂 Benim yorgunluktan dolayı erken sonlandırmak zorunda kaldığım fakat çok eğlendiğim bir geceydi 🙂

Ertesi sabah öğlene kadar vaktim varken, Cambridge'in ünlü kolejlerini gezdik. Tunca ilgili olduğu için hepsi ile ilgili tarihleri, anlatılan hikaye ve efsanaleri öğrenmiş ve bana çok güzel rehberlik yaptı. Kolejler arasında yıllardır süre gelen rekabet için yaapılanlar ise bizim GS-FB tartışmaları gibi 🙂 Sanırım içlerinde en büyüleyeni King's College oldu.

Cambridge sadece eğitimi ile meşhur değil, ilk futbol kuralları nerede konulmuştur deseniz açıkçası Cambridge aklıma gelmezdi ama şu gördüğünüz saha futbolun ilk kurallarının konulduğu yermiş tabi o zamanlar yıl 1848. (Ref)

İYTE bayrağımla BİPLAB olarak King's College da bir fotoğraf çektirelim dedik ve sonuç hezimet 🙂 Çinli'ye fotoğraf çektirirsen böyle olur. Biz bayrağı ters tutmuşuz hadi neyse, kız da hiç uyarmadan çekmiş 🙂

Hava çok güzeldi fakat vaktim olmadığı için punt kiralayıp gezemedik en çok da ona üzüldüm 🙁 Yine çektiğim kısa kısa videoları birleştirip kendime bir hatıra hazırladım ve sizler ile de paylaşmak istedim.

(Toplam 355 defa okundu )
basakesin yazdı!
Elektronik ve Haberleşme Yüksek Mühendisi, doktora öğrencisi, araştırma görevlisi, profesyonel öğrenci... Daha detaylısı için buradan buyurun.